Інфармацыя пра пацверджанне занятасці грамадзянамі, якія працуюць за мяжой ці што атрымліваюць адукацыю
Грамадзяне рэспублікі Беларусь, якія працуюць за мяжой ці якія атрымліваюць адукацыю ў дзённай форме атрымання адукацыі за мяжой, пры прад'яўленні пацвярджаюць дакументаў, не ўключаюцца ў спіс працаздольных грамадзян, якія не занятых у эканоміцы, якія аплачваюць паслугі з пакрыццём выдаткаў.
Прадастаўленне дакументаў, якія пацвярджаюць працу або навучанне за мяжой, — гэта права, а не абавязак грамадзяніна.
Як пацвердзіць занятасць
Для пацверджання сваёй занятасці названым катэгорыям грамадзян неабходна прадаставіць у пастаянна дзеючую камісію па каардынацыі работы па садзейнічанні занятасці насельніцтва па месцы рэгістрацыі дакументы, якія пацвярджаюць ажыццяўленне працоўнай дзейнасці або навучанне ў дзённай форме атрымання адукацыі.
Такімі дакументамі могуць быць:
для грамадзян, якія працуюць за мяжой:
копія працоўнага дагавора (кантракта);
копія пасведчання, дазволу, ліцэнзіі на ажыццяўленне адвакацкай, натарыяльнай дзейнасці;
копіі іншых дакументаў, якія пацвярджаюць факт працоўнай дзейнасці;
для грамадзян, якія атрымліваюць адукацыю ў дзённай форме атрымання адукацыі за мяжой:
даведка з установы адукацыі;
копія дагавора на аказанне адукацыйных паслуг;
копіі іншых дакументаў, якія пацвярджаюць факт навучання.
Звяртаем увагу!
Дакументы павінны быць прадстаўлены з афіцыйным перакладам на рускую ці беларускую мову.
Пераклад павінен быць афіцыйна завераны арганізацыяй, надзеленай правам пацверджання правільнасці перакладу дакумента ў адпаведнасці з заканадаўствам краіны, на тэрыторыі якой ажыццяўляецца пераклад:
натарыяльна;
апастыль;
іншай існуючай формай запэўніванні афіцыйнага перакладу дакументаў у адпаведнасці з заканадаўствам краіны, на тэрыторыі якой ажыццяўляецца пераклад дакумента.
Спосаб прадастаўлення дакументаў у камісію
электронная пошта
паштовая сувязь
асабісты зварот
Інфармацыя пра месца знаходжання, паштовы адрас і адрас электроннай пошты пастаянна дзеючых камісій па каардынацыі работы па садзейнічанні занятасці насельніцтва размешчана на афіцыйных сайтах раённых, гарадскіх выканаўчых камітэтаў, адміністрацый раёнаў у гарадах.
Фармат прадастаўлення дакументаў
Пры накіраванні копій дакументаў па электроннай пошце памер файла не павінен перавышаць 5 Мб.
Дапушчальныя наступныя фарматы файлаў: pdf, jpg, jpeg, png.
Рэкамендаваны тэрміны прадастаўлення дакументаў
Першыя спісы працаздольных грамадзян, якія не занятых у эканоміцы, якія аплачваюць паслугі з пакрыццём выдаткаў, будуць сфарміраваны на 1 лютага 2019 г.
У сувязі з гэтым дакументы, якія пацвярджаюць працу або навучанне за мяжой, прадастаўляюцца ў камісіі да 21 студзеня 2019 г.
З улікам таго, што спісы фармуюцца штоквартальна, у далейшым пры прадастаўленні дакументаў у камісію просім арыентавацца на тэрміны фарміравання спісаў на аплату паслуг з пакрыццём выдаткаў. У гэтай сувязі рэкамендуецца дакументы падаваць у камісію:
да 21 красавіка; да 21 ліпеня; да 21 кастрычніка; да 21 студзеня.
Перыяд, на працягу якога грамадзянін не ўключаецца ў спіс, вызначаецца камісіяй на падставе прадстаўленых дакументаў.
УВАГА !!!
Пры наяўнасці ў грамадзян пытанняў па рэалізацыі Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 2 красавіка 2015 г. № 3 „Аб садзейнічанні занятасці насельніцтва» (тлумачэнні, прадастаўленне дакументаў, якія пацвярджаюць занятасць, цяжкая жыццёвая сітуацыя і інш.) Неабходна звяртацца ў пастаянна дзейныя камісіі па каардынацыі работы па садзейнічанні занятасці насельніцтва па месцы рэгістрацыі.