Нарматыўна-прававая база двухбаковага гандлю и лагістыка
Гандлёвая палітыка Рэспублікі Арменія будуецца на аснове Канстытуцыі Рэспублікі Арменія, законаў і іншых нарматыўных прававых актаў Рэспублікі Арменія, захавання агульнапрызнаных прынцыпаў і нормаў міжнароднага права, а таксама абавязацельстваў, што вынікаюць з міжнародных дагавораў Рэспублікі Арменія.
Рэспубліка Арменія з 2 студзеня 2015 года з'яўляецца членам Еўразійскага эканамічнага саюза (далей — ЕАЭС, Саюз) і прымяняе палажэнні нарматыўна-прававой базы ЕАЭС у частцы мытна-тарыфнага і нетарыфнага рэгулявання.
У сапраўдны момант у ЕАЭС дзейнічае адзіны кадыфікаваны акт, прысвечаны пытанням мытнага рэгулявання — Дамова аб Мытным кодэксе Еўразійскага эканамічнага саюза (МК ЕАЭС) ад 11 красавiка 2017 года, якая ўступіла у сілу 1 студзеня 2018 года.
У гэтай сувязі беларускія экспарцёры маюць магчымасць свабоднага перамяшчэння тавараў паміж Рэспублікай Беларусь і Рэспублікай Арменія.
Улічваючы адсутнасць у Арменіі агульных межаў з дзяржавамі-членамі Саюза, перамяшчэнне тавараў і транспартных сродкаў (за выключэннем тавараў, што перамяшчаюцца трубаправодным транспартам, па лініях электраперадачы, воднымі або паветранымі шляхамі) ажыццяўляецца ў адпаведнасці з мытнай працэдурай мытнага транзіту ў адпаведнасці з Мытным кодэксам ЕАЭС, пры гэтым тавары захоўваюць статус тавараў Саюза. Пасля завяршэння мытнай працэдуры мытнага транзіту ў дачыненні да тавараў Саюза мытным органам прызначэння не вырабляецца ажыццяўленне мытных аперацый, звязаных з памяшканнем такіх тавараў на часовае захоўванне або з іх мытным дэклараваннем.
Нарматыўна-прававую базу ў галіне гандлёвай палітыкі Рэспублікі Арменія, акрамя заканадаўства Саюза, складаюць Канстытуцыя Рэспублікі Арменія, Грамадзянскі кодэкс Рэспублікі Арменія ад 5 мая 1998 г., Закон Рэспублікі Арменія ад 30 снежня 2014 г. “Аб мытным рэгуляванні”, пастановы Урада Рэспублікі Арменія , міжнародныя дагаворы, заключаныя Рэспублікай Арменія на двух-і шматбаковай асновах. Ключавымі законамі, якія рэгулююць эканамічную дзейнасць у Арменіі, з'яўляюцца Грамадзянскі кодэкс, Кодэкс аб працы, Адміністрацыйны кодэкс, законы “Аб ліцэнзаванні”, “Аб стандартызацыі2, “Аб замежных інвестыцыях”, “Аб абароне эканамічнай канкурэнцыі”, “Аб дзяржаўнай рэгістрацыі правоў уласнасці”, “Аб арганізацыі і правядзенні праверак (аўдыту) у Рэспубліцы Арменія“, “Аб бухгалтарскім уліку”, ”Аб аўдыце”.
Многія заканадаўчыя акты і іншыя заканадаўчыя рэсурсы Арменіі даступныя на англійскай і рускай мовах на наступных базах дадзеных:
Нацыянальны Сход Рэспублікі Арменія (www.parliament.am);
Урад Рэспублікі Арменія (www.gov.am);
Канстытуцыйны суд Рэспублікі Арменія (www.concourt.am);
Генеральная пракуратара Рэспублікі Арменія (www.genproc.am)
заканадаўчыя акты Рэспублікі Арменія можна знайсці таксама ў бясплатнай базе дадзеных заканадаўчых актаў у Інтэрнэце: www.arlis.am.
Асноўныя лагістычныя маршруты дастаўкі тавараў з Рэспублікі Беларусь у Арменію
Да ліку асноўных лагістычных маршрутаў дастаўкі тавараў з Беларусі ў Арменію адносяцца:
1) аўтамабільны маршрут Рэспубліка Беларусь — Расійская Федэрацыя — аўтадарожны пункт пропуску на расійска-грузінскай мяжы “Верхні Ларс — Казбегі” — Грузія — Арменія (па Ваенна-Грузінскай дарозе). На дадзены момант гэтая дарога з'яўляецца адзіным дзеючым аўтамабільным маршрутам. Зімой з-за складаных кліматычных умоў дарогу часта закрываюць, таксама праблемы для ажыццяўлення аўтамабільных перавозак ствараюць перыядычна адбываюцца на асобных участках горных дарог апоўзні, селевыя патокі і паводкі.
2) Марская чыгуначна-паромная лінія па Чорным моры — порт Каўказ (Расійская Федэрацыя) — порт Поці (Грузія) — Рэспубліка Арменія.
3) авіяперавозкі да аэрапортаў “Звартноц” у г.Ер'ване і “Шырак” у г.Гюмры.